Personal Training

Personal Training is gemotiveerd aan de slag

Wil je graag meer bewegen, maar heb je een stok achter de deur nodig? Of nèt even dat beetje meer kennis over je eigen lichaam en je grenzen? Personal Training bij Ieders Plak helpt je hierbij. Onze Personal Trainers kunnen je motiveren, aanmoedigen, uitdagen, nieuwsgierig maken en plezier laten beleven tijdens je training!



Ben je op zoek naar optimale begeleiding op het gebied van trainen en/of bewegen en misschien in combinatie met voeding?

Kies dan voor Personal Training bij Ieders Plak. Rowan Zeevat & Mireille Wiegman geven binnen Ieders Plak 1 op 1 sessies waarin je per keer een uur lang de volledige aandacht krijgt. Afhankelijk van jouw wens of doel maken we samen een plan en gaan we het traject starten. Zodat we samen op weg kunnen naar een fitter en vitaler leven voor jou.

Personal Training is geschikt voor jou als je:

  • fitter wilt worden
  • je voedingspatroon wilt veranderen
  • meer zelfvertrouwen wilt krijgen
  • sport-specifiek wilt trainen
  • een beginnende sporter bent
  • techniek wilt verbeteren
  • je sterker wilt voelen in het dagelijks leven
  • jouw conditie op peil wilt houden tijdens je vakantie

Personal Training is er ook voor eilandgasten zodat ook jij als gast lekker in beweging kunt blijven of een goede start kunt maken tijdens je verblijf op het eiland.

BEKIJK DE PRIJZEN VOOR PERSONAL TRAINING

Bel of mail ons voor meer informatie

Meer weten? Lees mee met de ervaringen van…

“Ervaringen van een 60-jarige beginneling. In oktober 2016 begon ik als 60-jarige aan een voor mij geheel nieuwe activiteit: SPORT! In de loop van zo’n 10 jaar waren de kilo’s er ongehinderd bijgekomen en de tijd was aangebroken om ze een halt toe te roepen. En dat gaat niet vanzelf, helaas! Omdat ik me nog nooit het terrein van trainen had begeven, koos ik voor Personal Training: je krijgt een uur lang persoonlijke en gerichte aandacht en dat heb je nodig als debutant… In de loop van de maanden, na vele correcties en aanwijzingen kreeg ik het steeds meer onder de knie. Ik merk dat ik sterker word en fitter en de griepepidemie is aan mij voorbij gegaan. Ook hebben we gekeken naar voeding. Hoewel ik al ongeveer 40 jaar bewust kook en eet kan het altijd beter en meer gericht op afvallen. Daar valt voor mij ook nog best wat te leren. Sinds januari doe ik er small group training bij. De groep is zo overzichtelijk dat ik nog steeds genoeg aandacht krijg en daarbij is het natuurlijk gezellig om met groepsgenoten ervaringen uit te wisselen over het ontstaan en verdwijnen van de rollen, eet- en kookgewoontes en conditie. Gericht werken aan kracht en uithoudingsvermogen was een nieuw gebied voor mij en het bevalt me. Geartsje begeleidt mij deskundig, geduldig en stimulerend. Ook laat ze mij steeds mijn grenzen verleggen; haar aanwijzingen zijn goed toepasbaar in het dagelijks leven, ook merk ik dat mijn houding verbetert.

En de kilo’s? De toename is wel gestopt, maar veel is er nog niet af. Geartsje zegt:” Het kan wel, maar dan moeten we nog meer de voeding gaan aanpassen”. Eerlijk gezegd ben ik daar nog niet aan toe. Het zit in mijn aard om de dingen geleidelijk te doen en niet alles op alle fronten tegelijk. Dus dat komt wel als ik aangeef ook die stap te willen maken.

Het is fijn dat je dit traject kan gaan op de manier die bij je past. En in overleg. Dan is de kans op succes ook het grootst. Ik ben benieuwd waar ik over een jaar ben. In elk geval nog bij Ieders Plak, want dat is een fijne en veilige plek om aan je lijf te werken, ook ( en misschien vooral ) voor beginnelingen van 60 jaar!”

” Ik ben met PT begonnen omdat ik heel weinig sportte en een stok achter de deur nodig had. Na bijna 10 jaar kwakkelen met mn gezondheid voel ik me sinds 2 jaar weer goed en dan heb je overal weer zin in. In leuke dingen doen, lekker leven en je wilt er uiteraard ook goed uitzien! Aangezien ik gek ben op uit eten gaan en wijntjes drinken moet daar wel wat tegenover staan. Ik had vaak een smoes om niet te hoeven sporten, te druk met werken, geen tijd, moe etc. Nu weet je dat er iemand op je wacht en je de enige bent dus je gaat gewoon! Ik ben eind mei begonnen bij Geartsje, 1 keer per week en ik hoopte wat ‘strakker’ te worden en dat is gelukt. Heupen en taille 2 cm en mijn nek 1 cm omvang minder. Slechts 1,5 tot 2 kilo op de weegschaal minder maar ik oog veel slanker. En soms heb ik een maatje kleiner, hoe leuk is dat!

Geartsje is een oplettende trainer en pusht precies op de goede momenten, blijft altijd rustig uitleggen en corrigeren, ook al zou ik het ondertussen wel allemaal moeten weten. Ik voel me op m’n gemak bij haar en dat maakt het ook zo fijn. Ook wordt de vorige sessie doorgenomen en vraagt ze altijd hoe ik me voel. Daar stemmen we dan het programma op af. Ik heb afgelopen zomer heel hard gewerkt, voor m’n gevoel harder dan vorige jaren maar ik heb me lichamelijk heel goed gevoeld. Ik zal nooit meer de oude worden (acute spierziekte in 2004, GBS) maar ik voel me sterker en soepeler dan ooit en heb heel veel minder spierpijn. Door het bracen sta ik onbewust meer rechtop en hou ik m’n buik meer in. En als ik zit, zit ik rechtop. Ook heb ik geen zere nek en schouders meer wat ik jaren heb gehad!

Door de standaard warming-up worden al je spieren gebruikt en daardoor voel je gelijk hoe je in je vel zit. Dat neemt Geartsje weer mee voor de 5 basisoefeningen. Kijken of je zwaarder kan of deze keer maar even niet. Door de conditie oefeningen zie je dat ook daar vooruitgang boekt en wat is dat zwaar. Maar wat geeft dat achteraf een voldoening als je het weer wat langer hebt volgehouden, of de oefeningen steeds beter doet! De afbouw houden we altijd kort, zorgen dat ik weer op adem kom en ondertussen doe ik wat rek en strek oefeningen.

Ik was al bezig om minder suiker te eten en minder E-nummers te gebruiken en door het sporten ga je daar ook meer op letten denk ik. Ik eet nu gevarieerder en ga me minder te buiten, ook met alcohol. Al hebben we deze maand wel heel veel feest haha.

Ik had me meer gevarieerde lessen voorgesteld maar nu weet ik waarom we steeds herhalen. Door hoe beter je de oefeningen doet, hoe beter het effect is! Als je net zoals ik een druk leven hebt en niet sport omdat je daar zogenaamd geen tijd voor hebt, raad ik je een PT aan. Tijd voor sporten moet je maken en dat doe je samen met je PT. Hup, stok achter de deur! Ook als je ziek bent geweest of nooit meer 100 procent zal worden door een ziekte is een PT een goede start naar een beter in je vel zitten. En uiteraard als je wilt afvallen kan sporten nooit kwaad.”

“Personal Training op locatie (bij ons op Oosterend) was voor ons echt DÉ stok achter de deur; het zorgt voor tijdsbesparing en het is ontzettend motiverend. Je krijgt er energie van, komt even uit je eigen comfortzone en een ander fijn bijkomend voordeel: je komt strakker in je vel. Personal Training werkt daarnaast pijn bestrijdend, gaat stijfheid tegen en je bouwt al vrij snel een goede conditie op.”

 

 

 

full-width-banner